Alla inlägg under april 2008

Av Linda - 27 april 2008 12:16

nedåtperioden börjar skingra sig. det känns som jag har lite nya krafter att ta nya tag med. välbehövligt kan jag lova!


helgen har varit riktigt riktigt bra. sandra är hemma på kort besök så i fredags tog vi en shoppingtur i valbo där jag till min stora glädje hittade två kortärmade skjortor. med tanke på att jag bara har ett ombyte för varmt väder var det som att vinna på lotto nästan ^^

det är så otroligt svårt att hitta snygga kläder i större storlekar, om man inte vill gå klädd i tält i konstiga tyger med gräsliga mönster.

på kvällen blev det grillning, den här gången lyckades sambon perfekt :) lite dricka med procent av alkohol blev det med, förutom för sandra som skulle köra hem till sina föräldrar. min absolut bästa dag på jättelänge!


lördagen blev lika kul den. mora träsk var bokade på syrrans jobb, så jag drog med mig sambon, sandra samt hennes tre systerbarn. vi fick gå in bakvägen, så inga utgifter. såhär i efterhand tror jag det hade varit värt att betala om vi inte fått smyga bakom.

jag tror jag hade roligare än många barn som var där faktiskt!


mer såna här dagar tack! 

Av Linda - 21 april 2008 14:35

jag minns kristin rätt väl. vi hade rummen mitt emot varandra och delade toalett. hon passade inte på en psykiatrisk avdelning egentligen, men det är så typiskt vården. de förvarar folk, till och med de som faktiskt hade psykiska problem.

se på mig liksom, de jag minns av den "hjälp" som gavs mig på BUP är bara skit. man blev inte tagen på allvar.

den enda tiden kristin fick ensam vad jag kommer ihåg, var på morgonen för att läsa tidningen. jag tyckte så synd om henne, tänk att behöva göra alla toabesök under bevakning.

jag kan inte riktigt få in det i mitt huvud att det faktiskt är henne det handlar om i artiklarna jag snubblat över. trots sin späda kropp osv var hon oftast så glad. 


det finns helt enkelt inte ord.


(http://www.aftonbladet.se/kvinna/article2239224.ab) 

Av Linda - 19 april 2008 23:09

lite bloggsvacka för mig tror jag.

har massor jag skulle kunna skriva av mig om, men orken har inte infunnit sig. de senaste 2-3 dagarna har mest bestått av ångest och panikanfall.

efter en förmiddag med sådant idag bestämde jag och sambon oss för att vi behövde göra något kul. dock finns inte så mycket roligt i sandviken så i brist på bättre tog vi en tur på dollarstore. kände mig otroligt skabbig osv, men det var sol idag så jag kunde gömma mig bakom mina solglasögon och imitera fluga.


fast vi sett det mesta på dollar flera gånger om, kan vi strosa där ett bra tag, och alltid hitta något litet att köpa. lite akrylfärger, en ljuslykta, filmen 1408 och lite annat småtjaffs fann sin väg ner i korgen.

sedan satte vi oss utanför i solen med varsin isglass. vid ett sådant tillfälle känner jag mig nästan normal ibland. lycklig, utan problem.


vi har dessutom tagit grilloskulden för detta år. min sambo påstod sig vara mästare på grillning, så jag som alltid eldar upp maten överlät det åt honom. tur att jag gjorde mycket potatis och vitlökssås, för sådant svart kött som ändå var rått inuti har jag nog aldrig sett! haha!

det var mys ändå, vi kikade på nya filmen som faktiskt var riktigt läskig. en kopp te efter maten så var måltiden ändå fulländad. 


om det är fint väder imorgon, och mitt humör tillåter sig (vilket är svårt att veta för jag missade medicinen igår, så jag bara väntar på extranedåt) ska jag fortsätta påta i rabatterna. rensa bort gammalt och så.

när mälissamys/gravido numbero one kommer på besök i maj tänkte jag nog ta henne till hjälp att handla växter att plantera. sånt är hon bra på :D 

Av Linda - 10 april 2008 08:02

jag vet inte om fyllan sitter i fortfarande. antingen det eller så är jag i övergången, de värsta timmarna när alkoholen ska rensas från kroppen. då man helst sover och vaknar, tar ett glas vatten och är okej.

dock hade jag tvättid direkt på morgonen, vilket jag helst hade sluppit. känner mig inte överdrivet stabil om man säger så ^^


hade skitkul igår. tanken att drägga i mysbyxor kändes bra. diana var dock lika snyggt klädd som alltid, och anna kan inte kalla sig för mysklädd. fusk om hon är så snygg i det! ^^

katterna blev lite.. förvånade mest tror jag. vad sjutton gjorde dessa tre idioter mitt i natten? då ska man sova, inte sitta och sjunga/skratta/prata.


får se om de andra två vaknar snart med. jag fick typ tjata för att få sova! >.< 3 timmars sömn är för lite, men kan väl sova när tvätten är klar. 


ojoj. kul har jag haft iaf :D 

Av Linda - 9 april 2008 17:27

egentligen ville jag fortsätta ha rött hår. men röd färg håller sig snygg i nån vecka, sen blir det matt och bajsigt. nu kommer färgen iaf få sitta ett tag utan att jag behöver färga om varannan sekund ^^

tog ett bad precis efter att jag sköljt ur färgen. låg och slappnade av och blundade. när jag öppnade ögonen trodde jag nästan att en bläckfisk varit där och sprutat försvarsbläck. jädrar vad svart vattnet var! >.<


ikväll får jag sällskap av anna och diana och lite alkohol. blir nog mys. behöver nog lite umgänge emellanåt ^^

Av Linda - 8 april 2008 19:26

ni vet vilka ni är.

jag hör inte av mig ofta. fast ni vet ju hur jag mår ibland, så ni vet att det inte är personligt. saknar er alla. 

Av Linda - 8 april 2008 13:30

just nu suger livet. nedåtperiod som bara den. ingenting känns speciellt kul och jag har ingen lust eller ork till nånting.

då skulle man kunna tro att jag borde få hjälp genom terapin. men eftersom jag är ofrivilligt fast med kerstin går det snarare bakåt. samtidigt får jag skuldkänslor. det är inte min ordinarie psykologs fel att hon gick och fick cancer. mina problem borde ju inte vara nånting jämfört med hennes. fast så kan man inte gå och tänka jämt heller.

hursomhelst hade psyk kunnat hantera situationen mycket bättre. för att få stanna kvar i dbt-behandlingen är jag alltså tvungen att öppna mig inför kerstin, fast hon inger lika mycket förtroende som en bajskorv. bara det är ju en kamp, och jag behöver inte mer sånt.


ensamtid onsdag till måndag. klart jag behöver vara ensam. dock inte nu. egentligen vill jag följa med ner till ronneby och fira sambons morfar, träffa hans vänner osv. det som hindrar mig är att jag inte vill att de ska träffa mig som den fettklump jag är. lyckas jag gå ner iaf 20 kg, så visst, då kan jag åka ner. kanske.

jag veeeet hur ologisk jag är. de skulle inte bry sig. och gjorde de det skulle jag inte vilja känna dem heller. men det är så jag gör nuförtiden. undviker situationer med människor.


gnällinlägg idag. men det behövdes. 



Av Linda - 3 april 2008 18:54

ikea var roligt! om man bortser från illamåendet jag helt plötsligt fick i vågor. envis som jag är drog jag med robert genom alla avdelningar, trots att vågorna kom tätare och värre.

800 spänn flög iväg. en hylla jag ska betsa och sätta ovanför datorn, sängkläder ("bara" 250 spänn. men för dubbeltäcke är det tydligen ett billigt påslakan), värmeljus, energisparlampor och en liiiiten minipresent till dennis slank ner i den gula kassen. var tvungen att köpa en fladdermus på gosdjursavdelningen med. den kommer trivas bredvid vår jättespindel jonny, i spindelnätet som snart ska upp på väggen i sovrummet igen :)


när vi kom hem stupade jag i säng, med hink bredvid sängkanten. det sjukaste av allt är att jag trots detta illamående, suktar efter mat. flottig mat, kebab, strips, chips etc.

sagt och gjort. sambon blev ivägskickad för att köpa chips och cola, som jag i skrivande stund mumsar på. just för tillfället är illamåendet under kontroll, men det ligger kvar och lurar. hur jag lyckas äta förstår jag inte själv. robert förstår det ännu mindre och tycker mest jag är skitkonstig.

Ovido - Quiz & Flashcards