Alla inlägg under december 2008

Av Linda - 25 december 2008 14:03

eftersom det var så mkt hundar fick ruben vara i badrummet. han verkade inte tycka illa om det, han började kurra så fort man kom in och ville bara gosa. är han inte übersöt?! :D

Av Linda - 25 december 2008 14:03

sambon fick minsann också lite gos med ulla :)

Av Linda - 25 december 2008 14:01

jag hatar mig själv på den här bilden, men jag tyckte det var så gulligt med ulla. hon kan inte koncentrera sig så mkt på att posa dock, hon vill bara åt morötterna ^^

Av Linda - 25 december 2008 13:48

julafton med dyrebrantarna var som den brukar. hysterisk, knäpp, påfrestande, tokig och framförallt rolig. för andra gången någonsin spenderades julafton någon annanstans än hemma hos mormor och morfar. hela släkten samlades hos moster carola i deras mysiga hus i årsunda.

det var troligen en riktigt underlig syn när några av oss var samlade i soffan med gris, barn och hundar för att se kalle anka. ulla (grisen) blev lika glad som alltid när jag kom, antagligen för att jag alltid har med mig gottis till henne. julafton till ära hade jag med mig morötter i en påse med rött band. gissa om hon blev glad :D 

det är väldigt jobbigt till och från för mig när vi är samlade allihopa. vi är så jäkla många, närmare 20 tror jag. sen 4 hundar i olika storlekar som vissa inte går ihop så de får turas om att vara lösa. samtidigt är allt det charmen med min familj, vi bara är sådana som vi är ^^ 

det är svårt att beskriva i ord hur bra min julafton var, även om det som sagt blir lite kaos ibland. det bärsta var nog när vi alla skulle samlas på samma plats samtidigt för att ta en familjebild, haha. och mosters sambo skulle hinna kasta sig framför kameran med oss andra innan tiden för självknäppning gick ut.  

det näst bästa är när folk blir glada för julklapparna jag köpt :) det är så roligt att se att de tycker om det jag hittat, för det är en hel del tanke bakom de flesta, inga såna där "det får bli en chokladask, det kan väl aldrig gå fel".



idag är sista dagen hemma detta året. imorgon bitti bär det av till blekinge! ska bli jätteroligt, även om jag redan har ont i magen av att jag ska vara ifrån djuren. men det blir bra, malin ska ju bo här och hålla dom sällskap :) 


Av Linda - 22 december 2008 22:14

när sambon skjutsade mig till katthemmet på eftermiddagen stannade vi till vid toys'r'us i valbo för jag skulle springa in och köpa lite pärlor. precis när vi skulle gå in genom entrén hörde vi hur någon sladdade omkring, vänder oss och såg (vad jag någon mikrosekund trodde var en olycka happening) en sladdande bil. den svängde sedan in på den enda lilla parkeringsficka som var ledig helt vårdlöst sladdandes hela tiden.

låt mig igen påpeka att vi var utanför en leksaksaffär. det hade kunnat gå barn på parkeringen, eller stått en unge i parkeringsfickan som föraren omöjligt kunde se från hållet han kom ifrån.

jag blev helt tokförbannad och sambon fick släpa in mig i affären, till pärlorna och vidare till kassan. inte innan jag hade hunnit muttra det ena och det andra stirrandes föraren rakt i ansiktet medans robert släpade mig vidare. han tyckte det var onödigt att hoppa på de två killarna som åkte i bilen, vilket såhär i efterhand antagligen var smart. de såg dessutom ut som de inte hade haft några problem alls att smälla ner mig utan samvete.


det här är ett praktexempel på saker jag hänger upp mig på. visst, inget hände, men egentligen, det var väl ren tur? fullt med folk som shoppar i sista sekunden innan jul, många med barn med sig, som de inte kan hålla i handen eftersom de har famnen med paket. ungar kan som bekant få för sig att springa iväg, det hade kunnat hända en olycka. gaah.



humöret blev lite bättre av kvällspasset med katterna. jag och robert hade köpt med oss en platta burkmat, det blev som en liten julklapp till missarna. när jag var där lade jag snabbt märke till att inte bara vi tänkt på julklappar åt katterna, hela köksbordet var fullt med julkort och kattmat i olika former. ett par chokladaskar till personalen med. jättefint tänkt av alla tycker jag! :)


Av Linda - 17 december 2008 20:09

hamstern och larven ute på promenad :)

Av Linda - 17 december 2008 20:06

bild som utlovat. naturligtvis är huset mycket snyggare i den magiska kokboken, med alla kanter och hörn i perfekt passform, men jag gjorde så gott jag orkade kunna atm ^^

Av Linda - 17 december 2008 10:19

har varit mycket att stå i de senaste dagarna. söndagen bestod av det årliga julpysslet med släkten, vi var hemma hos mormor och bakade och gjorde smällkarameller. numera har vi oftast svart papper också så jag kan göra mina hårdrockskarameller. "jamen du är ju en sån där.. hårdrockare." min mosters fästman nickes kommentar förra året då han hade gjort en helsvart smällkaramell åt mig, haha.

måndagen var det dags att tvätta. sambon hade sin sista dag i skolan innan jul så jag skötte det helt själv (go larven!), samtidigt som jag gjorde matlådor med rotfruktslasagne att frysa in. gjorde också min första pepparkaksdeg och avslutade dagen med att jobba kväll på katthemmet.

igår, tisdag bestämde jag och sambon att bara vara hemma och göra vad vi hade lust med. vi bakade pepparkakor (bland annat ett pepparkakshus ur magiska kokboken, bild kommer när det är ihopsatt) och lussebullar, var ute och byggde snögubbe och hade lite snöbollskrig och avslutade med att tränga ner oss i vårat lilla badkar med tända ljus och peter jöbacks julskiva spelandes. 


ska försöka ta det lugnt lite extra nu innan julafton och resan till roberts familj. idag har vi bara på listan att köpa julgran, vi vill få upp den så snabbt som möjligt eftersom vi bara hinner se den till och med juldagen eller nåt sånt. vi tar nog ner den innan vi åker beroende på hur besatt virus blir av den. syrran kan nog ha roligare för sig än att resa den varje dag :) 

Ovido - Quiz & Flashcards