Alla inlägg den 1 december 2008

Av Linda - 1 december 2008 00:40

bokningen i vår tvättsuga är dumelidumt. ibland raderar den nämligen tvättider för folk, så när de kommer ut till tvättstugan troendes att de ska få tvätta, får de fint vända tillbaka in för att någon annan bokat tiden. detta var vår andra gång vi råkade ut för det. vi skulle tvättat i morse, men ja. det tyckte inte den lilla digitala bokningsmanicken. turligt nog får man boka dygnet runt, så vi tvättar inatt.

dock har ju vi väldigt mycket spare time om man jämför med till exempel barnfamiljer där föräldrarna har jobb. tänk när de kommer ut på sin enda lediga dag under veckan och tiden är borta. det kan inte vara roligt för fem öre. inte för femtio öre heller säkert.

jag har pratat med andra boende på området för ett par månader sedan och då hade någon pratat med sandvikenhus och de fixade problemet. eller ja, tydligen inte eftersom det fortfarande händer.

det sjukaste av allt är att tvättstugan tydligen hade ett annat bokningssystem som funkade jättebra och inte hade behov av att bytas ut. ändå bytte sandvikenhus ut det. när jag vet att det finns ställen som skulle behöva digitala bokningar eftersom folk snor tider annars (där jag bodde förr till exempel).



gnäll gnäll nu, men det är lite smådrygt. robert har dock erbjudit sig att ta hand om tvätten själv, så jag kanske får somna snart ändå. ensam. yeay! eller inte ^^ 



helgen har varit rätt bra. i fredags slappade vi mest förutom en tur till owes i valbo, julklappsinköp och sånt. på vägen hem stannade vi och köpte godis och robert övertygade mig då att köpa boxen med alla säsonger av sex and the city. 666 kr. myyyycket pengar. men om man tänker på att det är sex hela säsonger är det ju inte farligt. undrar om det var priset som gjorde att han ville köpa den? (666 liksom ^^) det ska tilläggas att han inte ser på det, mer än om det går på tv och inget annat bra finns att se. jag hade lite ont i magen precis efter köpet, vi är inte direkt rika atm. 

lördag var fira jesper-dagen. smörgåstårta och tokiga dyrebrantare. kan det bli bättre? jag tror han blev glad för tekopparna från indiska och chokladteét :) (som btw är mkt godare än jag först tyckte, kan inte sluta dricka det!). 

och idag, söndag, var tvättdagen. har mer blivit sex and the city-dagen för mig dock :) första advent med, jag har inte ens tänt ljuset i adventsstaken, men den är framme med mossa och söta snögubbar i! i övrigt har vi inte så mkt julpynt, lite tomtar som jag ska försöka få fram imorgon. ljusstakar är det dåligt om, tror två krashade i golvet under ett kattrace förra året ^^



anyways. imponerande om ni läste ända hit :D 

Ovido - Quiz & Flashcards