Alla inlägg den 10 december 2008

Av Linda - 10 december 2008 22:39

det är så otroligt typiskt. vi hade precis laddat upp frysen med köttfärs när larmet om gifterna i irlands griskött kom. skulle tippa på att vi hade en sisådär 3 kg, kanske lite mer. vi brukar köpa så billigt vi kan hitta och eftersom vi inte sparat etiketterna vågade vi inte chansa på att det inte var från irland.

det kändes inte kul att slänga allt det i komposten, men det verkar bara otroligt idiotiskt att chansa. vi har ju säkerligen redan fått i oss av det, men ju mindre desto bättre. 

vi köpte lite ny köttfärs idag, svensk denna gången ^^ helst av allt skulle jag vilja köpa så mycket mat som möjligt från en privat bondgård där man visste att allt gick rätt till. någon som har något tips på hur man hittar bra sådana? 



en rundtur på stan i sandviken idag. sambon och jag är nu klara med julklappsinköpen! eller, det är en kvar, men vi vet vad och var den ska köpas så vi kan kalla oss klara. de flesta verkar liksom inte ens ha börjat köpa klappar än, jag förstår inte riktigt varför man väntar så länge som till sista dagarna. nog för att jag själv är så ibland, men oftast har jag rätt bra koll på läget ^^

i övrigt är jag väldigt ofta uttråkad nuförtiden. som vissa vet har jag slutat spela world of warcraft, antagligen tillfälligt, men jag kände att det blev lite väl mycket spelande, så just nu är det total spelstopp. dock märker jag vad otroligt mycket fritid jag har utan att spela och jag vetefasen vad jag ska göra med all tid! 

jag vill gärna vara mer aktiv utanför hemmet, men ökar jag mer nu är ju risken att jag kraschar väldigt stor. även fast jag är väldigt pysslig och tycker om att sy, måla, pilla med pärlor osv kan jag ju inte göra det precis hela tiden. det blir iofs bättre hela tiden, men jag hatar att vara rastlös och uttråkad. depressionen gör det ju inte lättare eftersom jag ofta har dagar då jag inte har lust att göra nånting, knappt gå upp på morgonen.



nåja, nog med gnäll. just nu är jag på bra humör så jag ska inte förstöra det med att vara negativ ^^ 

Av Linda - 10 december 2008 11:08

igårkväll var det dags för mig att få ont igen. det var ju positivt nog inte en hundradel så illa som när vi åkte till akuten, men ont som fan hade jag. tog en svag smärtstillande, men efter 1,5 timme när den inte hjälpte fick jag ta en stark. efter det lyckades jag åtminstone somna, och idag känner jag bara av att jag hade ont igår, det ömmar liksom i gallblåsan.

det dryga med den starka värktabletten var biverkningarna. de jag fick var väl lindriga ändå med tanke på vad man kunde få. sjukt torr i munnen och svårigheter att kissa. förstå att behöva kissa so bad och så går det bara inte! 



nu kommer det bli extra noga igen vad som äts i detta hushåll. nog för att jag sköter mig så gott som exemplariskt, men nu måste -så gott som- bort. dags för överkokad mat igen. blöööh.



igår hade jag också sista gruppterapin innan jul. cirka en månads "jullov" innan det startar igen. vi hade lite julavslutning och spelade tp, det var riktigt mysigt. anna och jag var i samma lag och lyckades vinna med delad förstaplats med ett till lag, trots att vi båda är rätt oallmänbildade ^^ det var mycket skratt från min sida, tack vare anna. du får mig alltid att bli på bättre humör bruttan! ;)




Ovido - Quiz & Flashcards