Alla inlägg under november 2008

Av Linda - 26 november 2008 23:19

måste ju bara gratulera evelina som lyckats med den längsta bloggkommentaren jag nånsin haft, haha! bara roligt såklart, hennes blogg är dessutom en av mina favoriter, trots att vi egentligen inte känner varandra. fast lite lika verkar vi allt :D


ni som nu blev nyfikna kan kika hennes kommentar i förra inlägget för länk till hennes blogg :) 

Av Linda - 26 november 2008 21:16

efter en rätt kass förmiddag för både mig och sambon, piggade vi upp oss med lite julklappsshopping i gävle på eftermiddagen. det ska väl erkännas att det blev ett par inköp åt oss själva med, men åtminstone i våra ögon inget onödigt!

vi var till den enda vettiga tebutiken (vad jag vet iaf) och frossade. de hade dock inte irish cream eller pepparkakste, men vi fick med oss en hel massa därifrån ändå. glöggte, julte, chokladte, masala chai, djungelte, japanskt körsbärste och vintersaga. vissa gamla favoriter och några nya att utsätta smaklökarna för :)

vi fick några julklappar klara och kusin jespers födelsedagspresent. han fyller myndig på söndag, så på lördag ska han firas. tiden går så jävla fort, jag minns när han och jag var yngre och brukade leka lejonkungen, eller vår egen favoritlek afrika. den gick i stort sett alltid ut på att vi var jagade, och vi byggde kojor i hans rum som var vårat flyktfordon. haha! roligt hade vi :D



väl hemma landade vi i soffan för att se filmen awake och äta snabbmat. nejnej, ingen pizza för mig. valde kycklingsallad och snålade med sås, medans sambon faktiskt valde min favoritpizza för att jag skulle kunna få en liten bit att prova med. min magsäck är dock inte vad den brukade så efter salladen var jag proppismätt. pizza var det sista jag var sugen på då ^^

filmen var sevärd. faktiskt. den var inte alls som jag trodde, antingen läste jag dåligt eller så beskrevs handlingen skumt. den var jobbig, men samtidigt blev det så spännande! kanske inte rätt till maten för känsliga personer dock. vissa scener var i riskzonen där. 



nåväl, ska fortsätta fylla magen med te, måste ju prova de nya sorterna. chokladsmaken var inte lika gott som förväntat, men helt ok :) kommer bli en jobbig natt med massa toabesök, haha!


Av Linda - 25 november 2008 09:55

har inte riktigt känt mig motiverad att uppdatera här de senaste veckorna. men det blir så ibland ^^


lite kort har det varit både dåliga och bra veckor. den senaste veckan har nog givit mest, känns som det börjar vända till en lite bättre period. det funkar oftast så för mig att innan det vänder till lite bättre, är det extra jobbigt. kanske måste jag glida bakåt ibland för att ta ett lite större steg framåt?



har haft mer ork till att träffa vänner och umgås också, vilket i sig gör mig trött för stunden, men ger mer energi i längden. tog mig äntligen över till anna-lena också, ett ex mamma som flyttade till samma område samtidigt som oss. hon och jag gillar varandra trots att jag och exet inte matchade ^^ tog med mig den magiska kokboken som jag fick av melissa, så vi har bestämt att vi ska baka något ut den :)



inga gallstensbesvär, dock äter jag fortfarande skonkost, men jag provar lite nytt då och då för att kunna veta vad som utlöser smärtan om den kommer. i helgen kände sambon och jag oss modiga och köpte chips med lägre fetthalt. vi brukar iofs köpa dom ändå för att de är godast, när vi väl äter chips. det funkade bra, dock fick jag en helt annan "fyllnadskänsla" i magen än jag brukar nuförtiden. ovan vid fett i guess ^^



jaja, det får duga som uppdatering. ska dricka upp mitt vaniljte och gosa med missekatterna. terapi i eftermiddag så tills dess är det slappa som gäller! 


Av Linda - 4 november 2008 18:31

rätt segt nu de flesta dagarna faktiskt, men idag var extra jobbig. vaknade redan runt 8 och åt frukost, efter det bredde bara dagen ut sig som en stor tomhet. jag landade i sängen igen för 4 timmars mardrömmar där jag bland annat mumlat halvt vaken halv i sömnen: "vart är tanten som målar?" eller nåt liknande. sambon fattade ingenting ^^

jag var helt beslutad att skolka från gruppterapin, allt kändes helt jävla meningslöst. vad sjutton skulle det hjälpa med terapi när jag är helt hopplös?

men! jag lyckades övervinna tankedemonerna och släpade mig in i en dusch och åkte dit. jag var inte helt närvarande hela tiden, men det känns så himla mycket bättre nu, även om jag inte riktigt trodde det skulle göra det.



min kväll är blev helt upplyst när jag läste melissas blogg. jag hade redan gissat mig till att det på nytt gömde sig ett kryp i hennes mage, men att det skulle vara två blev en smärre chock. grattis sötnosar!

Ovido - Quiz & Flashcards