Alla inlägg under mars 2010

Av Linda - 25 mars 2010 12:53

denna dag är lite bättre. har på morgonen varit iväg och studsat i vatten på bassängträning, kändes som ett bra avslut på en jobbig vecka.

jag har lagt märke till nu den senaste tiden när jag har haft några riktiga kriser, vilka otroligt lojala vänner jag har. naturligtvis visste jag det innan, men ibland blir jag extra påmind. mamma har oxå funnits där jättemycket, på ett sätt jag inte hade kunnat gissa i mina ungdomsår när vi kämpade på. alla har de hjälpt mig på ett eller annat sätt efter förmåga och möjlighet. tack!


i helgen bär det av till familjen vargavinter. alla fem, åtta om vi räknar tussar! ska bli så himla roligt, mysigt, spännande, underbart. få krama om melissapigan och vargmannen, gulla med kryp och katter.

bokade ett tåg som går tidigt imorgon, vilket gör att jag måste bege mig övermänskligt tidigt. men det står jag ut med!


skulle vilja kunna säga att jag ska slappa hela dagen inför resan imorgon, men tyvärr är det tvätt som gäller. får nog hjälp av sambon iaf, så jag slipper slita ut ryggen för mycket.

iiih, vill ha imorgon nu! :)

Av Linda - 23 mars 2010 19:25

I fought it for a long time now
While drowning in a river of denial
I washed up, fixed up, picked up
All my broken things

'Cause you left me
Police tape, chalk line
Tequila shots
In the dark scene of the crime
Suburban living with a feeling
That I'm giving up
Everything for you
(For you)

Oh, oh, oh
How was I supposed to know
That you were oh, oh, over me?
I think that I should go
(Go!)
Something's telling me to leave
But I won't
'Cause I'm damned if I do ya
Damned if I don't

It took a lot to take you home
One stupid call
And I end up alone
You made up, dressed up, messed up
Plans I set in stone

And you may be too
But i dont like dancing in the alley
With a streetrat night life
Can't keep living with a feeling
That I'm giving up
Everything for you
(For you)

Oh, oh, oh
How was I supposed to know
That you were oh, oh, over me?
I think that I should go
(Go!)
Something's telling me to leave
But I won't
'Cause I'm damned if I do ya
Damned if I don't

Make a fool of myself
When you hang around
When you're gone
I'm a match that's burning out
Could've been, should've done
What I said I was going to
(Said that I was going to)
But I never promised you
(But I never promised you)
Promised you, promised you

Oh, oh, oh
How was I supposed to know
That you were oh, oh, over me?
I think that I should go
(Go!)
It never took a fool
To see the things that I won't
'Cause I'm damned if I do ya
Damned if I do ya

Oh, oh, oh
('Cause you left me)
How was I supposed to know
(Police tape, chalk line)
That you were oh, oh, over me?
(Tequila shots in the dark scene of the crime)
I think that I should go
Something's telling me to leave
But I won't
'Cause I'm damned if I do ya
Damned if I do
Damned if I do ya
Damned if I don't

Av Linda - 23 mars 2010 18:50

idag har varit en fallgrop. jag försöker kravla mig upp, men det är svårt. jag letar efter en hand som hjälper mig att dra mig upp den sista biten. jag drömmer en mardröm, vaknar och upptäcker att verkligheten inte är lång ifrån. det är kaos i mitt huvud. jag är skräckslagen.

jag vill vara trygg. när får jag vara det?

Av Linda - 23 mars 2010 12:12

jag har slappnat av och lyckats känna lyckopirr igen. haft förtroende. gjort mitt bästa. det kanske inte räcker? jag förstår inte vad jag gör så fel.


är det så att man i slutändan bara kan lita på sig själv?

Av Linda - 16 mars 2010 12:29

det känns lite så. efter de senaste veckornas händelser och söndagens fikagäster är jag helt slut. det var jättekul att ha alla här, synd är dock att morfar aldrig kan följa med pga pälsallergi. skickar alltid med en tårtbit som mormor får ge honom iaf :)


igår, på självaste födelsedagen (ja, nu är jag halvvägs till 50. gaah!) strövade jag bara omkring här hemma i en dimma för att jag var så trött. fick ett litet fikabesök av marie som gladeligen slukade sista morotskakan. på kvällen blev det pizza för andra gången på en vecka när varken robert eller jag orkade laga mat. i vanliga fall äter vi nästan aldrig hämtmat, men man blir lätt van vid bekvämligheter! jag var i säng några minuter innan åtta, lyckades dock hålla mig vaken med spännande läsning till lite över nio. börjar känna att det är pensionärvarning på mig nu, men jag försöker hellre klara mig utan powernaps under dagen och slocknar tidigt istället, med tanke på att jag haft ruskiga problem med att sova på dagarna.


hoppades jag skulle vara utvilad idag. så blev det inte, men det är bara att kämpa vidare. är slut i skalle och kropp, ligger lite migrän och lurar. hoppar därför färdighetsträning idag i förebyggande syfte. ska istället försöka ta mig ut i solen och uppfriskande luft och se till att äta och dricka ordentligt.


tror bara denna trötthet är ett hinder jag behöver ta mig över. det har inte varit lätt att ta mig dit jag är idag, så jag räknar inte direkt  med att det ska bli lätt att komma dit jag ska till slut heller. förhoppningsvis gör jag snart en liten tripp till babyland och träffar goda vänner. det ser jag fram emot! :)

Av Linda - 11 mars 2010 13:52

börjar känna av stressen inför att ha släktfika på söndag, redan idag. jag vet att det inte spelar någon roll om jag inte hinner/orkar baka allt jag planerat. ändå känner jag mig likadan varje år. fattar inte varför, för ingen i släkten skulle nog bry sig om jag bara bjöd på vatten och knäckebröd.

allt jag gör om dagarna börjar komma ikapp mig oxå, dags att sänka tempot. lite mer sitta still och lite mer ta det lugnt.


gårdagen var riktigt bra. jag och syrran bestämde oss för en tripp till ikea. fast först kände vi oss tvungna att stanna till på hemmakväll, nu när de sänkt priset på outlet från 10 filmer för 250 till 19 kr styck. jag gick därifrån med.. *harkel* ..18 nya filmer. jag kan ju verkligen konsten att hålla igen på budgeten, haha. syrran var lite mera behärskad med sina 15.

på ikea höll jag mig åtminstone till listan, 3 lådor till vår expedit-hylla och värmeljus. nu kan jag äntligen fixa bättre med alla saker och alla pysselgrejor, utan att det är saker överallt och istället allt på ett ställe.


hos anki idag var vi i stort sett klara efter halva tiden. efter nästa vecka glesar vi ut tiderna till varannan vecka. känns bra, men jag kommer ha svårt att hålla reda på vilken vecka jag ska dit och inte, trots min kalender.

jag planerar dessutom att gå ner i medicin, det är över ett år sedan jag självmant sänkte dosen och det har ju funkat bra. i vanliga fall trappar man ner en tablett på en månad tror jag, så jag kan nog känna mig lugn med att det är stabilt vid det här laget ^^

längtar efter att vara medicinfri. då kommer jag dessutom få ge blod och det är något som känns viktigt för mig.


nu ska jag sätta mig och nörda med lite wow innan jag åker till mamma för övernattning. pyjamasparty!!!! (kanske? haha)

Av Linda - 10 mars 2010 07:46

detta blir bara mer och mer absurt! idag vaknade jag kvart i sju(!!!). nog för att jag börjar vänja mig vid att stiga upp i tid och känna att det är skönt att hinna så mycket under dagen, men nu börjar det bli löjligt ^^

märks att jag inte är en van morgonmänniska. började dagen med att tappa syltburken på golvet, sambon kunde inte hålla sig för skratt för fem öre. jag hade sylt i hela ansiktet och köket fick vattkoppor. en typisk händelse som åtminstone jag i vanliga fall tolkar negativt; "hela dagen är förstörd, blablabla". men nej då! tänker inte låta det hindra mig från att njuta av denna onsdag, särskilt inte när solen tittar fram före 8 på morgonen!

tvätt idag, vilket passar bra med tanke på köksmattan som nu är helt klibbig. tänker inte planera in något mer utan ta resten av dagen som den kommer. inga tvång, bara spontant. lite dammsugning kan jag säkert klämma in, och svabba köket. annars är jag fri att njuta av livet idag.

jag kan mer och mer hålla med min moster bodil. livet är en gåva.

Av Linda - 8 mars 2010 19:35

ännu en dag jag känner mig väldigt nöjd med. min hjärna kämpar mot att få mig att känna mig egenkär för att jag vill babbla på om positiva saker, men jag slår tillbaka. det är nästan lustigt vad ens sinnesstämning kan påverkas av konstiga tankar, eller hur? ska jag lära mig tro på mig själv måste jag verkligen arbeta med det, och inte lyssna på den lilla "djävulen" på höger axel. istället ska jag lyssna till den bra rösten, som troligen är i någon form av hamsternyckelpiga förkroppsligad.

har precis som förra måndagen idag simmat 500 meter, lyxade även till det med ett besök i solariet efteråt. var en väldans tur att jag åkte dit så tidigt, för direkt efter dök lingonveckan ovälkommet upp. snacka om tur att den inte kom en halvtimme tidigare, skulle varit lagomt trevligt i simbassängen!


håller på med lite utrensning hemma, samtidigt som jag har min ständiga kamp mot smart förvaring (som är hemligheten till varje fint hem skulle jag vilja påstå!). jag känner mig alltid lite lättare om sinnet av att rensa ut vissa saker. saker som kanske ger dåliga minnen, inga minnen alls, eller som kanske känns överflödiga.

sedan vet jag att även en vän till mig känner samma tillfredställelse av att få spruta ut det sista ur schampo-flaskan och lägga i sorteringen. fråga inte varför, men det känns så bra att skölja ur och sedan ställa dit en helt ny fräsch flaska.  i'm wierd, i know!

Ovido - Quiz & Flashcards