Direktlänk till inlägg 10 december 2008

irlänsk köttfärs

Av Linda - 10 december 2008 22:39

det är så otroligt typiskt. vi hade precis laddat upp frysen med köttfärs när larmet om gifterna i irlands griskött kom. skulle tippa på att vi hade en sisådär 3 kg, kanske lite mer. vi brukar köpa så billigt vi kan hitta och eftersom vi inte sparat etiketterna vågade vi inte chansa på att det inte var från irland.

det kändes inte kul att slänga allt det i komposten, men det verkar bara otroligt idiotiskt att chansa. vi har ju säkerligen redan fått i oss av det, men ju mindre desto bättre. 

vi köpte lite ny köttfärs idag, svensk denna gången ^^ helst av allt skulle jag vilja köpa så mycket mat som möjligt från en privat bondgård där man visste att allt gick rätt till. någon som har något tips på hur man hittar bra sådana? 



en rundtur på stan i sandviken idag. sambon och jag är nu klara med julklappsinköpen! eller, det är en kvar, men vi vet vad och var den ska köpas så vi kan kalla oss klara. de flesta verkar liksom inte ens ha börjat köpa klappar än, jag förstår inte riktigt varför man väntar så länge som till sista dagarna. nog för att jag själv är så ibland, men oftast har jag rätt bra koll på läget ^^

i övrigt är jag väldigt ofta uttråkad nuförtiden. som vissa vet har jag slutat spela world of warcraft, antagligen tillfälligt, men jag kände att det blev lite väl mycket spelande, så just nu är det total spelstopp. dock märker jag vad otroligt mycket fritid jag har utan att spela och jag vetefasen vad jag ska göra med all tid! 

jag vill gärna vara mer aktiv utanför hemmet, men ökar jag mer nu är ju risken att jag kraschar väldigt stor. även fast jag är väldigt pysslig och tycker om att sy, måla, pilla med pärlor osv kan jag ju inte göra det precis hela tiden. det blir iofs bättre hela tiden, men jag hatar att vara rastlös och uttråkad. depressionen gör det ju inte lättare eftersom jag ofta har dagar då jag inte har lust att göra nånting, knappt gå upp på morgonen.



nåja, nog med gnäll. just nu är jag på bra humör så jag ska inte förstöra det med att vara negativ ^^ 

 
 
Sandiie

Sandiie

13 december 2008 11:02

Du har fått en utmärkelse av mig, kika in på min blogg får du se. :)

http://sandiie.blogg.se/2008/december/utmarkelse.html

http://sandiie.blogg.se

 
Evve

Evve

13 december 2008 14:40

Ja det är helt otroligt störande!
det måste vara någon genetisk grej i mig som gör att jag stör mig så enormt på just den saken, för andra grejjer brukar inte kunna irritera mig så mycket. USCH! :)

http://www.enevve.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 20 november 2012 17:00

Ny vecka, nya tag? Jag försöker. Men gravidbullen är i vägen vad jag än ska göra. Ta på sig strumpor till exempel. Det måste verkligen se lika jobbigt ut som det är för häromdagen frågade sambon om han skulle hjälpa mig. Men vad fan, lite värdighet...

Av Linda - 13 november 2012 16:03

Idag har varit en helt okej dag. Det går så otroligt upp och ner med måendet just nu så jag är glad för det lilla. Fick tid över på tvätttiden idag så vi har tvättat lite minityrkläder. Bakat kärleksmums tills en vän till sambon kom förbi, resten är ...

Av Linda - 4 november 2012 16:38

Känslan när hela ens inre skriker "Du har gjort ett misstag!". ...

Av Linda - 4 november 2012 11:38

Tuff dag. Allt känns bajs och blä. Ångest från varje por.

Av Linda - 31 oktober 2012 11:38

Flytten är över. Dock har jag varit megaförkyld ända sedan vi anlände. Frossa, värmevallningar, hosta tills kräkningar, snorig. Ja, ni fattar. Dessutom kan jag inte gå utanför dörren pga smärtor i nedre rygg. Ischias troligtvis. Ska träffa min nya ba...

Ovido - Quiz & Flashcards