Direktlänk till inlägg 2 mars 2009

bomber & granater

Av Linda - 2 mars 2009 19:05

idag har jag övervunnit en rädsla. att åka buss. jag har kunnat åka bussen ner på stan från oss och tillbaka lite ibland på sista tiden. idag avancerade jag till att först åka den och sedan byta buss och åka till gävle. helt på egen hand!

en del av mig är väldans stolt över mig själv, medans en annan tycker att jag är fjantig som är stolt över en bagatell som att åka buss. fast för mig är det ju ingen bagatell och det är det jag måste utgå från i guess.


träffade fia när jag kom fram. vi strövade lite på stan och tog en fika. jag kunde inte motstå teaffärens starka kraft heller som drog in mig och sedan kom jag ut därifrån med 3 paket te. hoppsan! ^^ det blev favoriten mumsbums (chokladte) och två, för mig, nya sorter. jag fastnade för namnen innan jag luktat på dom. stormvarning och bomber & granater. 



i övrigt är måendet mycket neråt, men det är just därför jag utmanar mig med sådant jag har svårt för. jag klarar inte att stå still i livet mera, vill inte psyk ge mig den hjälp jag behöver och har rätt till (enligt mig) så får jag omstrukturera själv. naturligtvis med stor hjälp från sambon och min terapeut.

pratade ju med patientnämnden och tyvärr har man inte mycket att säga till om i psykvården. det finns ingen väntegaranti som i övrig vård och man har i stort sett inga rättigheter. hon har framfört mina åsikter till psyk, men mer kan inte göras.


men jag är beslutsam. jag kan och jag vill bli frisk. som sambon ofta påpekar kan jag genomföra mer än jag tror själv. ska bara få in det i min skalle med :) 

 
 
vampireslave

vampireslave

2 mars 2009 19:18

surt att höra att patientnämnden inte kan hjälpa dig på något sätt, men VAR STOLT över dig själv som tog tag i saken och inte accepterade att bli ångvältad över!

GRATTIS till bussresan! det var finfint gjort! att åka buss är inte det lättaste när man mår som man mår ibland, så det var verkligen ännu något att vara stolt över!

http://vampireslave.bloggagratis.se

 
DIANA

DIANA

2 mars 2009 21:56

Är stolt över dig gumman!

http://devilslaugh.blogspot.com

 
Evve

Evve

4 mars 2009 21:59

Ja det ser väldigt gott ut iallafall, jag ska äta det i morgon så jag kan inte lova att det är smarrigt, ÄN! hihi :)

Men jag gjorde såhär:
Skivade ett par vitlökar i småbitar och fräste i lite olivolja med halverade körsbärstomater. Sedan saltade jag kyckligen(jag hade kycklingklubbor som jag delade i två men det går väl bra med vad som hellst) och stekte på den med resten av grejjerna. Sedan hällde jag över grädde, och en påse tacomix. Och lät det puttra en stund och sedan i med några klickar creme fracie med chilismak. Sedan fick det puttra läääääänge.
Visst låter det gott iallafall? haha :)

Kan berätta sedan hur det smakade också så du inte riskerar tungan på köpet hihi :)

http://www.eneve.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 20 november 2012 17:00

Ny vecka, nya tag? Jag försöker. Men gravidbullen är i vägen vad jag än ska göra. Ta på sig strumpor till exempel. Det måste verkligen se lika jobbigt ut som det är för häromdagen frågade sambon om han skulle hjälpa mig. Men vad fan, lite värdighet...

Av Linda - 13 november 2012 16:03

Idag har varit en helt okej dag. Det går så otroligt upp och ner med måendet just nu så jag är glad för det lilla. Fick tid över på tvätttiden idag så vi har tvättat lite minityrkläder. Bakat kärleksmums tills en vän till sambon kom förbi, resten är ...

Av Linda - 4 november 2012 16:38

Känslan när hela ens inre skriker "Du har gjort ett misstag!". ...

Av Linda - 4 november 2012 11:38

Tuff dag. Allt känns bajs och blä. Ångest från varje por.

Av Linda - 31 oktober 2012 11:38

Flytten är över. Dock har jag varit megaförkyld ända sedan vi anlände. Frossa, värmevallningar, hosta tills kräkningar, snorig. Ja, ni fattar. Dessutom kan jag inte gå utanför dörren pga smärtor i nedre rygg. Ischias troligtvis. Ska träffa min nya ba...

Ovido - Quiz & Flashcards