Alla inlägg den 27 augusti 2010

Av Linda - 27 augusti 2010 07:28

har varit halvsjuk hela veckan, men lyckats stå ut för att inte missa något första dagarna i skolan. just denna morgon är det extra kämpigt, förkylningen känns i hela ansiktet, domnat och molande värk. sitter med min morgonkopp te och hoppas att treon ska hinna verka innan jag behöver gå till bussen.

veckan har varit otroligt intensiv för mig. det är en otrolig omställning från att ha varit sjukskriven i ca 4 år till att gå i skola måndag till fredag. sambon sa igår att jag inte sovit så tungt som jag gjort i veckan någon gång sen vi blev ihop. det säger en del ^^


vi letar ny lya aktivt. igår var vi och skulle kika på två stycken i samma hus. den ena var väldigt fin, ljus och med diskmaskin. dock visade det sig att sambon har jobbat med en brukare som bor vägg i vägg och utan att berätta detaljer så står det fullt klart att där går det inte att bo. det finns antagligen en anledning att lägenheten där blev ledig.

så himla typiskt! det är verkligen den enda vi tittat på som vi tyckte om. de andra har bara varit sluskiga. jag blev så jäkla besviken.

det är bara att leta vidare, men jag vill bara ha flytten gjord så vi slipper vara passiva rökare. det finns faktiskt ett område som sandvikenhus bestämt ska vara rökfritt. nybyggda lägenheter som säkerligen är fina. det är bara detaljen att en trea där kostar runt 8000 spänn. hur sjukt är inte det?

snarare borde det väl vara så att rökare ska få betala extra för att de vill röka ihjäl sig, istället för att de som inte röker ska drabbas av andras idioti. jag är av samma åsikt med husdjur. allergiker borde ju inte behöva betala extra för att bo i ett djurfritt hus (om såna nu finns), istället borde ju vi som har djur få lägga till lite.


så, nu får det räcka med gnäll! snart dags att gå till bussen om jag lyckas övervinna sjukdomens symptom. ikväll blir det fredagsmyyyyys! :D

Ovido - Quiz & Flashcards