Alla inlägg den 25 juni 2008

Av Linda - 25 juni 2008 11:44

kom precis hem från försäkringskassan. jag vet att jag inte borde få förhoppningar innan jag vet säkert. men tydligen har jag inte fått tre eller fyra bostadstillägg utbetalda, vilket är ganska mycket pengar. han jag pratade med var väldigt tillmötesgående, det var riktigt förvånande måste jag säga. annars brukar det vara sura tanter med permanent och snörpt mun.

han kände igen det fel i mina uppgifter som gjort att pengarna inte blivit utskickade, så det borde inte vara några problem. jag trodde att sambons inkomst skulle gälla periodvis (våren och hösten), men det är istället per månad. det är riktigt bra, även fast han sommarjobbar ska jag få det högre bidraget de månader han inte jobbar.


måste jag säga att otroligt mycket strömmar i skallen nu? resa till blekinge för att träffa sambons släkt och vänner, puckos kastrering, nya gardiner, nästa tatuering osv osv.

måste försöka lägga band på mig tills vi vet, men det är inte lätt!


fick nyligen veta att mamma hittat på min blogg med. jag trodde inte ens hon visste att jag hade en. lite kul är det :) *vinkar*


idag känns som en bra dag, även innan jag var på försäkringskassan. tog mig upp 7, gick morgonpromenad med moa som är här denna vecka. åt frukost, duschade och åkte sen iväg för att göra ärenden. snart lunch och därefter en liten tupplur tror jag.

jag mår mycket bättre när jag går upp tidigt och kanske sover en stund på dagen, än när jag sover länge och får alla mattider och sånt rubbade. målet är att inte sova alls på dagarna, men tills jag kommer ända dit tillåter jag mig att vila. måste inte sova heller, kan ligga och lösa korsord och tokgosa med missarna också :)


idag är heller ingen vanlig dag. en viss dennis fyller år. grattis baby!

Ovido - Quiz & Flashcards