Alla inlägg under juni 2010

Av Linda - 30 juni 2010 19:43

  sambons föräldrar är ute och semestrar med sin husbil, idag kom turen till sandviken och oss. vi bjöd på glass, sedan åkte vi och grillade i högbo följt av en liten promenad. har haft skitmysigt verkligen. det enda som är synd är att bamse inte går ihop med deras lilla nisse, som är lika kaxig som bamse är stor men i mycket mindre förpackning.

kvällen ska i övrigt spenderas med jordgubbsfrossande, kanske med lite glass till. högsta betyg på den här sommardagen!

Av Linda - 29 juni 2010 17:33

efter allt igår så ordnade det sig till slut ändå med vår nödplan. det grusades igen idag på grund av sambons schemaläggare som tydligen är efterblivna. det är inte meningen att vi ska komma iväg.

Av Linda - 28 juni 2010 16:58

både jag och sambon är otroligt besvikna på vissa personer i vår omgivning just nu. vi har planerat och pusslat, ansträngt oss. sen när det brister lite och vi kommer med nödplan, då passar det inte, den är inte ens värd att undersöka tydligen. nejnej, var det så viktigt att vi kom kan det minsann vara.

Av Linda - 26 juni 2010 09:51

tänk vad bra humör jag kan få av en promenad i fint väder. en vänligt besvarad hälsning av en söt dam med rullator och ett glatt bemötande av en supergullig unge på promenad med sin mamma och mjukiskatt. världen är vacker och jag är tacksam att jag får ta del av den.

Av Linda - 25 juni 2010 14:40

 

den traditionella midsommarbuketten är plockad. sambon envisades med att det måste vara sju sorters blommor. i övrigt firar vi midsommar mer imorgon då robert jobbar hela dagen idag. imorgon blir det lördagsmys med den första midsommarmiddagen jag nånsin fixat själv och lite gott att dricka :)

Av Linda - 21 juni 2010 08:06

efter fyra veckor i aftonbladets viktklubb kan jag känna mig nöjd med resultatet. ena sidan av mig vill gärna rasa i vikt, samtidigt som den logiska sidan vet att det är bättre att det tar lite tid.

vikt: -4,6 kg

midjemått: - 5 cm

jag hoppas jag kan fortsätta i samma anda. det var sista träningsveckan på sjukgymnastiken förra veckan, nu är det sommaruppehåll. får se hur min rygg och mina knän mår efter sommaren om jag får fortsätta där eller få söka mig till ett vanligt gym (hemska tanke!). under tiden har jag fått ett litet träningsprogram av min sjukgymnast med små övningar för nacke och rygg. tänkte ersätta sjukgymnastiken i övrigt med simning med början idag.

väntar tills jag kommer hem från det innan jag börjar ringa hyresgästförening osv. vill inte förstöra min motivation med eventuellt dåligt humör, vet ju inte vad jag kommer få för råd angående äckel-grannarna (förlåt, men jag hatar verkligen att bo i röklukten, så just nu är alla rökare djävulens avkomma). jaja, wish me luck!

Av Linda - 19 juni 2010 11:35

det är nog nu! vi bor i en lägenhet där passiv rökning är mer regel än undantag. vi har pratat med sandvikenhus som säger att de inte kan göra något, att ventilationssystemet är boven. vi har satt vänlig lapp i trapphuset. på måndag ringer jag hyresgästföreningen (säkerligen förgäves) samt går till sandvikenhus och frågar vad de har som är ledigt helst igår. orkar verkligen inte flytta igen, men jag vill inte leva i röken.

igårkväll kände jag att jag fick huvudvärk. kom på att jag känt rök i flera timmar, då satt de tydligen och kedjerökte hela jävla kvällen. ska påpeka att jag satt i ett rum i andra änden av lägenheten, förstår ni då hur illa det är?! börjar se ett samband med mitt problem med värk i huvudet. kanske inte så konstigt att läkarna inte hittar något och att recepten inte hjälper.

jag förstår hur grannfejden kan existera nu. eller, jag kan förstå att folk VILL göra fjantiga saker. jag har känt impulser till många barnsliga moment för att "hämnas" på grannarna för att de röker mer än de andas luft. inget jag agerat på dock.

och jag vet ju, att det är en rättighet att röka på sin uteplats och balkong. men till exempel, skulle grannarna må dåligt av våra rökelser eller något annat, skulle åtminstone vi undvika det i så stor mån det går. bor man på bottenvåningen kan man väl lika gärna gå ut på andra sidan huset tycker jag.



innan kvällen blev dimmig hade jag iaf en bra dag med morgonträning och senare på dagen umgänge med min gnutta sandra. bytte joggningskor på stadium som gått sönder redan efter en månad. fick bra bemötande, jag var jättenervös innan. det är jobbigt att ta för sig ibland! la till ett par hundralappar och fick ett par braiga adidas istället för soc. måste vara de dyraste skor jag nånsin köpt. 699 spänn, nedsatt från 1099. förutom att "riktiga" joggingskor har mycket att önska i estetisk väg är jag otroligt nöjd med bekvämlighet och resultat i knän och rygg. bra investering.

idag kommer sambon hem efter 9 dagar i ronneby. ska nog förbereda myskväll med hyrfilm och god mat. horray! :)

Av Linda - 16 juni 2010 19:15

våra katter reagerar ganska olika när dammsugaren dras fram.

pucko är livrädd! även om den är avstängd och man sträcker fram den åt hennes riktning säger det pjiuuuuff så är hon borta för längesen. dammsugaren är hennes värsta fiende. varje gång jag städar ser jag hennes skräckslagna blick innan hon flyger iväg och gömmer sig på balkongen. it´s here to get me! ungefär :P sedan är hon noga med att vara förnärmad en bra stund efteråt för att visa sitt missnöje.

theodor är mer som att åhnej inte den där låtande saken igen, bäst jag springer och sover nån annanstans. lite sådär normalt kattbeteende skulle jag kunna tro, vilket måste vara det enda normala med den katten.

virus är stencool. han smyger gärna efter och hoppas på att kanske den här gången vill den låtande snabeln leka kurragömma. ibland ger han den en liten smäll på munstycket för att trigga lite, men kommer den för nära är det inte lika roligt lä'ngre. då återgår han till att smyga bakom ena benet på ett bord och tror att han inte syns ^^

jag älskar att de har så olika och intressanta personligheter, helt otroligt!

Ovido - Quiz & Flashcards