Alla inlägg under september 2010

Av Linda - 26 september 2010 14:57

veckan som gått har varit mycket upp och ner. några dagar har jag varit väldigt produktiv, andra mest sovit. tog mig till skolan 3 av 5 dagar, en av de andra dagarna kom jag halvvägs när migrän slog till, så då var det bara att vända. alltså bara en sån där inte ta mig iväg-dag.

fick förslag i en kommentar att samåka med någon som har bil. det var en bra tanke. den enda i klassen från sandviken är dock oftast sen, så det skulle nog mer stjälpa än hjälpa. sen är det kanske bra med övning på att åka buss med, känns fortfarande svårt ibland.


har som mål för dagen att inte ta någon powernap (som för min del brukar vara på minst 2 timmar). är redan jättetrött och vill inget hellre än att krypa ner med katterna och mysa. håller mig vaken med att dricka mumsigt te (ny favorit är twinings green tea & lemon).

tidigare idag var jag och robert på vårat första besök på fitness center. känns skönt att ha första gången avklarad med våra nyinköpta kort. det var inte så mycket folk så jag kunde bekanta mig med gymmet i lugn och ro för mig själv. avslutade passet med att stå och vibrera på en sån där skum maskin, haha. har lite svårt att tro på att det verkligen bränns fett när man bara står och dallrar :P men det var rätt behagligt, blodcirkulationen kom igång ordentligt. i vanliga fall är min sådan nästintill obefintlig.

det är dags att komma tillbaka dit jag var i början på sommaren, men jag är ju känd för att gå ut för hårt så jag satsar på gym/simning 2ggr/vecka.


i övrigt tycker jag inte elakheter är sanningen om något som någon påstår sig själv känna till. då är det väl just det, sanningen? men det är sant, ibland borde jag bara hålla käften.

Av Linda - 13 september 2010 07:40

lördagen bjöd på skratt med dyrebrant-släkten. moster carola bjöd på mat ute på sitt eget lilla zoo i årsunda, de flesta från släkten var närvarande. jag och sambon höll oss nyktra och fick låna carolas bil för att ta oss hem (kan tillägga att inga bussar går dit hon bor, närmaste hållplats är 7 km bort :P). det var jättemysigt och lös verkligen upp helgen för min del. sen att maten och efterrättspajen var apgod gjorde ju inte saken sämre ^^


i övrigt mår jag tyvärr rätt bajs. har svårt att ta mig till skolan, och väl där hänger ångesten kvar. i mitt huvud cirkulerar bara negativa tolkningar om situationen. jag är helt enkelt för lat för att få igång en "normal" tillvaro. att det kommer sluta med att jag får leva såhär hela livet. att jag bara larvar mig, för det är ju bara jag som kan bryta mina negativa mönster och eftersom jag uppenbarligen inte gör det förtjänar jag det som är.

för än en gång sitter jag och stirrar i väggen, egentligen helt klar att ge mig iväg. det känns som jag ska kräkas upp magen och hjärtat hoppar studsmatta på snabbspolning i halsen. men redan vet jag att bussen kommer åka förbi min hållplats om en kvart, för jag kommer inte stå där. och på nåt vis är ju det ett val jag gör, för att jag är för svag och lat för att välja rätt och kämpa. istället sitter jag och tycker synd om mig själv. snacka om att vara patetisk.

Av Linda - 6 september 2010 08:01

It's my life
It's now or never
I ain't gonna live forever
I just want to live while I'm alive


faktiskt. det här är mitt liv och det blir vad jag gör det till. jag är inte där jag hade velat vara, men istället för att gnälla skulle jag ju kunna kämpa mig dit.


 

Av Linda - 1 september 2010 14:23

humöret förändrades tyvärr inte så mycket långsiktigt av promenaden. men lite kunde jag njuta under tiden, försökte verkligen titta på naturen och känna solens värme. bamse vart ju helnöjd iaf, han är ganska lättroad :)

Av Linda - 1 september 2010 07:18

ja, nu är jag uppe och vaken en morgon till. mitt dilemma just nu är vädret. vi har friluftsdag idag och jag äger inga regnkläder eller stövlar. det är minst sagt blött ute.

åker jag iväg kommer det garanterat fortsätta med regn och rusk hela dagen. stannar jag hemma kommer det säkert bli massa fint väder.

jag har så svårt att lita på mig själv om min logiska sida har rätt som tycker det verkar som en dum idé att vara blöt och kall precis när jag börjat bli frisk. automatiskt tror jag det sämsta om mig själv; att jag letar anledningar att stanna hemma.

damnit. jag var ju på rätt spår ett tag men nu har jag gått vilse igen. ge mig en karta någon?

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards