Direktlänk till inlägg 11 juli 2009

en månad som hundägare

Av Linda - 11 juli 2009 16:24

tiden bara flyger förbi och bamse har nu bott hos oss i fyra veckor. allt funkar jättebra och han har även lyckats bli bästis med virus som blir helt till sig över att få så mycket uppmärksamhet. att han sen blir helt dyngsur i pälsen efter att bamse gett honom en helkroppstvätt med tungan verkar heller inte bekymra honom vidare mycket, han har ju en ny vän!


mitt mående är nere i värre än värst just nu och mina dagar ägnas mest åt att sova. jag vet att jag behöver komma ut och umgås mer, men när jag mår såhär har jag så svårt att be om hjälp. har gjort några försiktiga försök, men tror inte det uppfattats av de jag pratat med. mitt fel egentligen som inte vågar säga att nu jävlar behöver jag vänner mer än mest.

eller sådana vänskaper som jag bara verkar ge och ge men inte får så mycket tillbaka. jag har så svårt att säga ifrån och vet hur det varit förr när jag gett personer för många chanser, men i slutändan har det varit jag som fått lida.


har vissa fina stunder ändå, de flesta på dagliga promenader med bamse :) kan iofs se sammanhang i måendet och vädret. när det varit fint och soligt har jag varit ute på framsidan med katterna eller åkt och badat. behöver bryta mönster i svackor, det är det som är det svåra. men det kommer väl det med, stundvis varje dag är jag på jättebra humör. skumt det där ^^


ska nog pressa ner mig i soffan med te och någon film nu, och rita. saknar inspiration, men antar att jag behöver fortsätta rita och måla tills jag hittar den. det är något jag alltid tyckt om och när jag vid sällsynta tillfällen gör något jag känner mig nöjd med känns allt lite lättare :)


 
 
Evve

Evve

11 juli 2009 16:55

Va härligt att allting går bra med voffen och att katterna accepterar honom, det är ju sånt man kan vara orolig för :)

Soffa, te och film är den bästa medicinen mot det mesta. Man kan inte alltid ta ett jättebaoutakliv i rätt riktning, utan ibland får man vara nöjd med det lilla :)

http://www.enevve.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 20 november 2012 17:00

Ny vecka, nya tag? Jag försöker. Men gravidbullen är i vägen vad jag än ska göra. Ta på sig strumpor till exempel. Det måste verkligen se lika jobbigt ut som det är för häromdagen frågade sambon om han skulle hjälpa mig. Men vad fan, lite värdighet...

Av Linda - 13 november 2012 16:03

Idag har varit en helt okej dag. Det går så otroligt upp och ner med måendet just nu så jag är glad för det lilla. Fick tid över på tvätttiden idag så vi har tvättat lite minityrkläder. Bakat kärleksmums tills en vän till sambon kom förbi, resten är ...

Av Linda - 4 november 2012 16:38

Känslan när hela ens inre skriker "Du har gjort ett misstag!". ...

Av Linda - 4 november 2012 11:38

Tuff dag. Allt känns bajs och blä. Ångest från varje por.

Av Linda - 31 oktober 2012 11:38

Flytten är över. Dock har jag varit megaförkyld ända sedan vi anlände. Frossa, värmevallningar, hosta tills kräkningar, snorig. Ja, ni fattar. Dessutom kan jag inte gå utanför dörren pga smärtor i nedre rygg. Ischias troligtvis. Ska träffa min nya ba...

Ovido - Quiz & Flashcards