Direktlänk till inlägg 20 oktober 2008

back from tha hospital

Av Linda - 20 oktober 2008 19:19

det var inte magkatarr. vi ringde råd om vård på fredagsnatten, hon vi pratade med tyckte inte att min smärta lät så allvarlig att ambulans krävdes. och jag var så säker på att jag säkert överdrev och inte hade så ont så jag tyckte det vore onödigt att slänga pengar på taxi ända till gävle. sambon var dock envis. som tur var fick vi tag på mamma som just slutat sitt nattpass som räjsade oss hemifrån till gävle sjukhus så snabbt att hon måste varit riktigt orolig. för mig kändes det dock som evigheter, de där 10 minutrarna.



oturligt nog hade det kommit in en trafikolycka strax efter mig, så jag fick vänta vad som kändes som tio evigheter till, innan läkaren kom. då skulle han leka 20 frågor medans jag låg och vred mig i smärtor. tiden medans jag och sambon väntade på honom hade jag nog legat på varje fläck på rummets golv och patientbrits, i olika ställningar för att försöka lindra magonten.



till slut fick jag smärtstillande. horray! så hela min helg har bestått av morfinsprutor och smärtor på kirurgavdelningen på gävle sjukhus. gallsten är vad jag har. jippi.

har levt på flytande föda från i lördags kväll, då jag fick behålla soppan utan att kräkas (hurra!). idag fick jag börja med skonkost. bli inte lurade, det är inte så gott som det låter. jag tycker iaf det låter som massa goda grönsaker och sånt där nyttigt mums. det är det inte. det är smaklöst överkokt mat. blää.



nu är jag hemma iaf. jag fick stanna en natt till om jag ville, men jag klarade inte av mer sjukhus. jag har inte såpass ont nu att jag behöver morfin, har istället fått recept på något annat smärtstillande, en svagare sort och en starkare. tog en svagis när vi kom hem, men den verkar inte hjälpa. ser inte fram emot att behöva använda de starkare heller, eftersom det är stolpiller. någon som vill hjälpa att trycka upp en sån i baken på mig? nej, trodde inte det heller.



tack till sambon för att du finns, till mamma för att du är du, och till bodil och bella för mysigt besök i söndags! i larv you!

 
 
vampireslave

vampireslave

20 oktober 2008 19:37

åh fy fan! har själv aldrig haft gallsten, men vet att det gör jävligt ont! måste du operera bort någon? krya på dig sötnos! kram

http://vampireslave.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mamma Nettan

20 oktober 2008 20:21

Hmmm..

älskar dig gumman o bra att vi fick reda på vad som var fel med dig.

VAR OROLIG som f...n, har ALDRIG kört så fort nånsin!! GICK FORT till akuten, undrar hur fort ambulansen kör :-).

Kommer o tittar till dig imorgon.

Hoppas du får sova bättre i natt i egen säng o nära din älskling :-).

Kramar i massor här så länge

 
Bimbo Boy

Bimbo Boy

20 oktober 2008 22:15

Krya på dig!

http://www.bimboboy.com/blogg

 
Ingen bild

Bodil & Bella

21 oktober 2008 21:29

Det var jätte kul att spela Memory! Men Bella ( jag :P ) vann ju aldrig:( :P Det måste vara skönt att vara hemmma igen, är inte äns maten godare änn på sjukhuset? (fast den kanske var god?) Ha det så bra och hoppas att du inte behöver operera! Vi ses snart igen!:D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 20 november 2012 17:00

Ny vecka, nya tag? Jag försöker. Men gravidbullen är i vägen vad jag än ska göra. Ta på sig strumpor till exempel. Det måste verkligen se lika jobbigt ut som det är för häromdagen frågade sambon om han skulle hjälpa mig. Men vad fan, lite värdighet...

Av Linda - 13 november 2012 16:03

Idag har varit en helt okej dag. Det går så otroligt upp och ner med måendet just nu så jag är glad för det lilla. Fick tid över på tvätttiden idag så vi har tvättat lite minityrkläder. Bakat kärleksmums tills en vän till sambon kom förbi, resten är ...

Av Linda - 4 november 2012 16:38

Känslan när hela ens inre skriker "Du har gjort ett misstag!". ...

Av Linda - 4 november 2012 11:38

Tuff dag. Allt känns bajs och blä. Ångest från varje por.

Av Linda - 31 oktober 2012 11:38

Flytten är över. Dock har jag varit megaförkyld ända sedan vi anlände. Frossa, värmevallningar, hosta tills kräkningar, snorig. Ja, ni fattar. Dessutom kan jag inte gå utanför dörren pga smärtor i nedre rygg. Ischias troligtvis. Ska träffa min nya ba...

Ovido - Quiz & Flashcards